۱۳۹۰/۱۰/۲۳

نمایش و مدیریت سریع عکس‌های حجیم با نرم‌افزار FastStone Image Viewer

یادمه موقعی که داشتم دوربین می‌خریدم یکی از امکاناتی که برام مهم بود که دوربین داشته باشه، قابلیت ذخیره عکس به صورت فرمت خام RAW بود. اما این فرمت یه مشکلی داشت و اونم باز کردنش بود. اگه با فتوشاپ یا لایت‌روم می‌خواستم باز کنم خیلی طول می‌کشید تا باز بشه و این قضیه تا مدتها کلافه‌ام کرده بود و به ناچار با دو فرمت jpeg و raw عکس می‌گرفتم تا تو کامپیوتر اول jpeg ها رو ببینم و اگه خوب بودن فایل خام raw رو ویرایش کنم، اما اینکار باعث می‌شد تا مموری دوربین سریع‌تر پر بشه و سرعت دوربین کمتر بشه. اما بعد از مدتی با یک نرم‌افزار آشنا شدم که می‌تونست فایل‌های raw رو به سرعت بخونه و نمایش بده. نرم‌افزار رایگان FastStone Image Viewer.



این نرم‌افزار قابلیت مدیریت، نمایش، مرور، تبدیل و ویرایش اکثر فرمت‌های فایل‌های گرافیکی و عکس‌ از جمله BMP, JPEG, JPEG 2000, GIF, PNG, DNG, PCX, TIFF, WMF, ICO, TGA و فایل‌های خام دوربین یا همون RAW رو داره. از قابلیت‌های دیگه‌ی این نرم‌افزار میشه به ابزارهای فشرده‌کردن، حذف قرمزی چشم، تغییر سایز، کراپ، تنظیمات رنگ و روشنایی عکس‌ها، نمایش اطلاعات و اگزیف کامل عکس‌ها، درست کردن اسلایدشو و ایمیل کردن عکس‌ها و کلی قابلیت‌های دیگه اشاره کرد.

من خودم به خاطر باز کردن، نمایش و تبدیل سریع عکس‌های raw و TIFF و نشون دادن اطلاعات کامل عکس‌ها این نرم‌افزار رو خیلی دوست دارم. خلاصه اینکه نرم افزار خیلی خوب و کم حجمیه و می‌تونید آخرین نسخه‌ش رو از اینجا و با حجم حدود 5 مگابایت دانلودش کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر