۱۳۹۱/۰۵/۲۹

ذخیره‌ی آسان عکس‌های فلیکر


مطلب زیر رو با کمی تغییرات در وبنورد منتشر کردم.

در حالت عادی وقتی روی یک عکس در سایت فلیکر راست کلیک می‌کنید در کادر باز شده می‌تونید از سایزهای موجودِ عکس یکی را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی دیگری برید و اگر عکاس اجازه داده باشه عکس با اون سایز رو ذخیره کنید. اما اگه عکاس اجازه نداده باشه تو منوی راست کلیک گزینه Save image as... نمایش داده نمیشه.
اما وقتی افزونه Flickr right click رو نصب کنید، مطابق شکل زیر بعد از راست کلیک کردن به جای گزینه‌های بالا در منو دو گزینه جدید رو مشاهده می‌کنید: یکی Save image as... و دیگری View all sizes. عملکرد اولی که معلوم هست، اما با کلیک روی View all sizes صفحه‌ی جدیدی باز میشه که توی اون میشه اندازه‌های مختلف عکس رو دید و به راحتی عکس رو ذخیره کرد حتی اگه عکاس امکان ذخیره عکس رو براتون فراهم نکرده باشه!
اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید می‌تونید از افزونه Flickr Original استفاده کنید. طرز کار این افزونه مشابه Flickr right click برای کروم هست، اما با این تفاوت که شما اگر روی عکس در صفحه اصلی اون راست کلیک کنید همان گزینه‌های اندازه رو می‌بینید که باید یکی از اندازه‌های مورد نظرتون رو انتخاب کنید و در صفحه‌ای که باز میشه با راست کلیک کردن روی عکس دو گزینه‌ی View original Flickr image و Download original Flickr image رو می‌بینید که با انتخاب کردن دومی می‌تونید عکس رو توی کامپیوترتون ذخیره کنید.

+ مطالب مرتبط:
 افزونه‌ای برای حذف نوار new tweets سایت توییتر

۳ نظر: